تماس سریع ثبت سفارش
telegram icon

تعمیر پمپ وکیوم آبی

تعمیر پمپ وکیوم آبی

تعمیر پمپ وکیوم آبی

تعمیر پمپ وکیوم آبی چگونه انجام میشود؟

همیشه در صنعت پیش می آید که وسیله ای حین کار کردن دچار خرابی می شود و نیاز به سرویس دارد. پمپ های وکیوم در صنعت دارای عمر طولانی هستند. حال اگر در کارگاه خود پمپ وکیوم از کار افتاد داشته باشید می توانید با چک چند نکته می توان به راحتی مشکلات خرابی تشخیص و حل نمود. درصورت خرابی پمپ های وکیوم ابتدا از سلامت الکتروموتور پمپ وکیوم اطمینان حاصل میکنیم و درصورتی که بعداز روشن شدن الکتروموتور آمپر اندازه گیری شده با پلاک موتور مطابقت داشت از گیج وکیوم استفاده مینماییم تا از سلامت پمپ وکیوم مطمئن شویم.

جهت مشاوره های رایگان در زمینه تعمیر پمپ وکیوم با ما تماس بگیرید.

تلفن همراه: ۰۹۱۲۰۲۸۸۶۳۱ و ۰۹۱۲۸۱۸۸۷۵۳

تلفن ثابت: ۰۲۱۵۵۸۷۱۳۷۶

شرکت فنی مهندسی ما در زمینه تعمیرات انواع پمپ وکیوم و تعمیرات بلوئر تجربه ای گران بها دارد، لذا با تکیه بر توان مهندسین خود در زمینه تعمیر پمپ وکیوم آبی ضامن بهترین کیفیت برای شما عزیزان است.

تعمیر پمپ وکیوم آبی

در این مقاله به مشکلات پمپهای وکیوم رینگ مایع می پردازیم.

در پمپ های وکیوم رینگ آبی  موارد خرابی اکثرا شامل موارد زیر می باشند:

۱٫در اکثر مواقع مکانیکال سیل  یا همان فیبر و فنر دچار سایش و یا شکست می شود که باید با دقت تعویض گردد.

 

۲٫خرابی اورینگ : در اثر حرارت بالا و گازهای خورنده اورینگ های معیوب می گردند و با توجه به جنس آن (سیلیکون، وایتون ، NBR و …..) باید تعویض گردند.

تعمیر پمپ وکیوم آبی پیشتاز پمپ

تعمیر پمپ وکیوم آبی پیشتاز پمپ

۳٫خرابی پروانه: که از جنس های مختلفی هستند مانند برنج، چدن، استیل و…

عوامل ذیل باعث خرابی پروانه ها مشوند:

  • کاویتاسیون Cavitation Damage
  • سایش
  • خوردگی در اثر سیالات خوردنده
خوردگی پروانه پمپ وکیوم آبی تعمیر در شرکت پیشتاز پمپ

خوردگی پروانه پمپ وکیوم آبی تعمیر در شرکت پیشتاز پمپ

۴٫در مواقعی ممکن است پمپ هیچ گونه مشکلی نداشته باشد و الکتروموتور دچار خرابی شده باشد.

۵٫خوردگی سیلندر که عومل این خوردگی همانند خرابی پروانه میباشد و می توان آن را با استیل پوشش داد تا دوباره از سیلندر استفاده کنیم.

تعمیر خوردگی پمپ وکیوم آب در گردش شرکت پیشتاز پمپ

تعمیر خوردگی پمپ وکیوم آب در گردش شرکت پیشتاز پمپ

۶٫خوردگی سر سیلندر

۷٫خوردگی نشیمنگاه سیل

۸٫خوردگی شافت پمپ

۹٫خوردگی شافت پروانه

۱۰٫سوراخ شدن سیلندر، سر سیلندر و…….

۱۱٫خرابی سوپاپ، سوپاپ ها انواع مختلفی دارند و بعد از مدتی باید تعویض گردد.

۱۲٫خوردگی صفحه دو شیار

خدمات ما:

تعمیر وکیوم پمپ روغنی
تعمیر پمپ وکیوم
تعمیر  وکیوم پمپ خشک
تعمیر وکیوم بوستر 
تعمیر بلوئر
انواع روغن وکیوم

تعمیر پمپ وکیوم SIHI شرکت پیشتاز پمپ

تعمیر پمپ وکیوم SIHI شرکت پیشتاز پمپ

محصولات ما:

  • انواع پمپ وکیوم روغنی نو و استوک
  • انواع پمپ وکیوم آبی
  • انواع پمپ وکیوم خشک
  • انواع پمپ وکیوم با خلاء بالا
  • بلوئر های هوادهی

قیمت پمپ وکیوم آبی، قیمت پمپ وکیوم آب درگردش، پمپ وکیوم آب در گردش، طرز کار پمپ وکیوم آبی، پمپ وکیوم آب در گردش پیشتاز پمپ، پمپ وکیوم آبی ۴۰ متر مکعب – وکیوم پمپ رینگ مایع یک پمپ، پمپ وکیوم دورانی رینگ آبی، مایع در گردش(رینگ آبی)، ساختار و عملکرد انواع پمپ خلاء، تعمیر پمپ وکیوم آبی

مخزن خلا شرکت پیشتاز پمپ

مخزن خلا شرکت پیشتاز پمپ

اما چرا پمپ های وکیوم خراب میشوند؟

بارها پیش آمده است که صنعت گرانی ( مخصوصا سی ان سی داران )س از یک هفته استفاده پمپ وکیوم شکایت از خرابی پمپ داشته اند. آنها بدون هیچ دلیل و منطقی ایراد را از پمپ میدانستند و بدون هیچ دلیلی اظهار میکردند که پمپ خود به خود خراب شد. اما پس از بررسی های مهندسی متوجه شدیم که ایراد از صفحه سی ان سی بوده. یعنی مته یک حفره دوازده میل بر روی صفحه مادر سی ان سی سوراخ کرده و باعث شده که در طول یک هفته حجم بسیار زیادی پودر ام دی اف به داخل پمپ وکیوم کشیده شود.

پس باید با هر وسیله ای تمامی استانداردهای لازم رو درنظر گرفت.

دلایل عمده خرابی پمپ وکیوم خشک

تقریباً در هر مورد نارسایی زودرس پمپ خلاء خشک میتوان به یکی از سه دلیل پی برد:

  • آلودگی
  • فشار بیش از حد
  • یا نصب معیوب.

پمپ های هوای خشک به ویژه توسط مایعات در معرض آلودگی بسیار آسیب پذیر هستند. ون های گرافیتی به گونه ای طراحی شده اند که کاملاً خشک عمل کنند و معرفی هر مایع می تواند به سرعت پمپ را از بین ببرد.

یکی از شایع ترین دلایل خرابی زودرس پمپ خشک ، آلودگی توسط حلال های مورد استفاده برای شستشوی محفظه موتور پس از تعمیر است. اگر حلال وارد پمپ شود (معمولاً از طریق درگاه تخلیه یا اتصال درایو) ، با گرد و غبار کربن موجود در پمپ مخلوط می شود تا یک ماده چسبنده ایجاد شود. حتی مقدار کمی از این مواد باعث می شود ون های پمپ گرافیتی شکننده به ترتیب کوتاه دچار شکستگی شوند. در نتیجه ، پوشاندن پمپ خلاء و لوله تخلیه آن (معمولاً با کیسه پلاستیکی) قبل از پاشیدن حلال کاملاً ضروری است.

خرابی پمپ وکیوم خشک توسط روغن

یکی دیگر از دلایل عمده خرابی پمپ ، آلودگی روغن است. روغن می تواند از چند طریق وارد پمپ خلاء شود. یک مقصر اغلب دیده شده ، واشر مهر و موم پد نشتی بین فلنج پمپ و جعبه لوازم جانبی موتور است. در واقع ، هر نوع نشت روغن محفظه موتور که به روغن اجازه می دهد تا در پمپ قرار بگیرد ، ممکن است مسیر خود را از طریق کوپلینگ درایو پیدا کند. از طرف دیگر ، روغن که در تنظیم کننده خلاء قرار دارد ، به سرعت فیلتر کف کف را خیس می کند و شروع به مکش در داخل پمپ می کند. اگر حتی مقدار کمی روغن درون یک پمپ خشک قرار بگیرد ،

پمپ خشک نیز می تواند با آلودگی کربن از بین برود. یک پمپ خشک هنگام شکستگی یک پره گرافیتی یا توپی ، به طور ناگهانی از بین می رود و ابرهایی از قطعات کربن ایجاد می کند. هنگامی که پمپ خراب نشده پمپ را متوقف می کند ، خلاء باقیمانده در بالادست پمپ اغلب باعث می شود برخی از این تکه های گرافیتی از پمپ خارج نشوند و در شیلنگ ها یا تنظیم کننده خلاء قرار گیرند. اگر سیستم قبل از نصب پمپ تعویض از کربن تمیز نشده باشد ، پمپ جدید ممکن است این قطعات را بخورد. این ممکن است منجر به خرابی پمپ جدید فقط در چند دقیقه یا چند ساعت شود.

فشار بیش از حد بر روی پمپ وکیوم آبی

یکی دیگر از دلایل عمر کوتاه پمپ ، فشار بیش از حد است. این ممکن است در اثر فیلتر خلاء مرکزی کثیف ، یک خط هوای لرزان یا هرگونه انسداد یا ساختاری دیگر ایجاد شود که باعث می شود پمپ خلاء سخت تر از حد ممکن کار کند.

این مقاله را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

نظرات کاربران

پاسخی بگذارید