تماس سریع ثبت سفارش
telegram icon

پمپ وکیوم آبی

پمپ وکیوم آبی

پمپ وکیوم آبی

پمپ وکیوم آبی اگر در صنعت وارد بشویم و سری به کارگاه های تولیدی بزنیم مطمئنا با قطعه هایی بسیار پر کاربرد آشنا خواهیم شد که یکی از اصلی ترین کاربرد ها را در آن صنعت انجام می دهند. اما جالب اینجاست که اگر از مردم و مشتریان بخواهیم اسم آن وسیله  را نام ببرند یا در مورد آن کمی توضیح بدهند اغلب می گویند که انگاری یک موتور القایی سه فاز هستش. در حالی که اصلا نمی دانند آن تکنولوژی پمپ وکیوم آبی است و کلیه کارهایی که مربوط به خلاء سازی می باشد بر عهده این وکیوم ها است.

نکته : مطلب کمی طولانی است که اگر زمان مطالعه ندارید می توانید جهت دریافت قیمت و مشاوره با متخصصین پیشتاز پمپ در تماس باشید:

تلفن همراه: ۰۹۱۲۰۲۸۸۶۳۱ و ۰۹۱۲۸۱۸۸۷۵۳

تلفن ثابت: ۰۲۱۵۵۸۷۱۳۷۶

همچنین بخوانید در مورد تعمیر پمپ وکیوم روغنی

پمپ وکیوم آبی چیست ؟

پمپ وکیوم رینگ آبی با استفاده از سیال آب می تواند هوا را به دام انداخته و از آن را از سمت مخزن به هوای آزاد هدایت کند در این نوع از پمپ های خلاء با توجه به نوع فرآیند از جنس های مختلفی استفاده می شود که می توان به آلیاژ چدن ، استیل ، برنج و موارد دیگر اشاره کرد همانطور که در فیلم بالا مشاهده می کنید.

پمپ وکیوم رینگ آبی پیشتاز پمپ

پمپ وکیوم آبی ۱۰۰ متر مکعب با استفاده از گیج خلاء اندازه گیری می شود که با توجه به انحنای موجود در پروانه پمپ وکیوم این پمپ قادر است خلاء بسیار خوبی را در مقایسه با دیگر پمپ های وکیوم داشته باشد. که در صنایع مختلف کاربرد دارد.

در فیلم زیر می توانید چگونگی گردش سیال را در پمپ وکیوم آبی ببینید.

 

همچنین اینکه در فیلم زیر گیج عقربه ای عدد منفی ۰٫۸۶ و گیج دیجیتال ۱۰ میلی بار را نشان میدهد.

 

کاربردهای پمپ وکیوم رینگ مایع

اگر بخواهیم از کاربرد های پمپ وکیوم توضیح دهیم بدون شک به مقاله ای بیست صفحه ای نیاز خواهیم داشت. به طور خلاصه اگه بگم می توان گفت که پمپ وکیوم در اکثر صنایع به کار می رود. حال خود این نحوه به کار بردن هم شرط بزرگی است. بدین معنا که اگر نیاز به یک سیستمی داریم که باید به خلاء بسیار زیاد دسترسی پیدا کند باید حتما به صورت موازی  یا سری پمپ های وکیوم را به کار ببرد.

پمپ وکیوم آب در گردش استیل

ایابرای رسیدن به خلاء زیاد باید پمپ وکیوم زیادی را به کار ببریم؟

در یک سیستم خلاء قوی امکان دارد تا ده پمپ هم به کار بگیرند.

اما در نظر داشته باشید که در همچین خط تولید هایی نیاز به حضور متخصص با تجربه و کار آزموده دارد که همه ی موارد آزمایش خطا را انجام دهد و محاسباتی در خورد آن خط تولید انجام دهد تا با کمترین هزینه بیشترین بازده رو داشته باشد. متخصصین پیشتاز پمپ در همه ی زمینه ها آماده پیشتیبانی فنی هستند . لذا در صورت هر گونه نیاز به مشاوره می توانید از ما کمک بگیرید.

پکیج پمپ وکیوم آبی پیشتاز پمپ

پکیج پمپ وکیوم آبی پیشتاز پمپ

 

کمی در باره پمپ وکیوم آبی

در این نوع پمپ آب در ایجاد یک خلا نقش ایفا میکند. در این نوع پمپ خنک کننده پمپ آب میباشد.
پمپ وکیوم آبی دارای محفظه سیلندر و پروانه‌ایی که مستقیما به الکترو موتور کوپل میشود و از دریچه ورودی همواره آب به همراه هوا وارد میشود و از سمت دریچه خروجی خارج میشود. در این پمپ‌ها میتوان به فشار ۳۳ میلی بار رسید ولی برای دست یابی به فشار های پایینتر باید از پمپ های وکیوم روغنی استفاده کرد.

پروانه پمپ وکیوم آبی استیل زد زنگ

پمپ های آبی از نظر میزان خلا به دسته های زیر تقسیم میشوند.

  • تک استیج که دارای یک پروانه می باشد و خلاء آن در حدود۸۰ میلی بار می‌باشد.
  • دو استیج از دسته پمپ های آبی دوپروانه‌ای می‌باشند و دارای سرعت به خلا رسیدن بسیار بالاتری هستند و خلاء آن تا حدود ۳۰ میلی بار می‌باشد.

پمپ وکیوم آب در گردش (آبی) برای شروع به کار خود نیاز به مایعی دارد که این مایع بنا به برنامه کاربردی میتوان آب ، روغن یا هر حلال دیگری باشد. پروانه در پمپ وکیوم آب در گردش (آبی) با نیروی گریز از مرکز به به دیواره های خارجی بدنه برخورد می کند و حلقه ی مایع را ایجاد می کند. بدین ترتیب برخی از تیغه ها به طور کامل در مایع غوطه ور هستند و برخی خارج از مایع قرار دارند.

پمپ وکیوم رینگ آبی سایز بزرگ

هرچند که اساس کار و شایع ترین سیال مورد استفاده در پمپ وکیوم آب در گردش (آبی) آب است ولی می توان از سیال دیگر نیز در این پمپ استفاده نمود.

ویژگی های پمپ وکیوم آبی

پمپ وکیوم  آبی به دلیل مجموع ویژگی های مثبت خود یکی از محبوب ترین و پر مصرف ترین نوع پمپ وکیوم می باشد. از جمله این ویژگی ها می توان به قدرت خلاء بالا ، کاهش استهلاک ، طول عمر بالا و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد.

پمپ وکیوم آب در گردش پیشتاز پمپ

پمپ وکیوم آب در گردش پیشتاز پمپ

 

کاربردهای وکیوم آبی در صنایع

  • صنایع داروسازی , قند و شکر , کود سازی
  • صنایع ماشین سازی , کاغذ
  • صنایع چاپ , نساجی , ذغال سنگ
  • صنایع غذایی و کنسرو سازی , معادن
  • صنایع شیمیایی , صنایع دامداری
  • صنایع CNC چوب
  • پالایشگاه های نفت
  • راه آهن , صنایع مقواسازی
  • صنایع ریخته گری
  • صنایع شیشه و پلاستیک
  • و …

چند ویژگی وکیوم مایع در گردش

  • بی صدا و بدون لرزش
  • عدم نیاز به روغن کاری
  • افزایش میزان خلا و راندمان پمپ ها
  • کاهش توان مصرف
  • و….

معیارهای عملکرد پمپ وکیوم رینگ آبی

برای نظر دادن در مورد معیار عملکرد پمپ خلاء آبی باید چندید فاکتور را در نظر بگیریم. به عنوان مثال شما قرار است در چه سیستمی خلاء ایجاد کنید. خب برای فهمیدن بیشتر این موضوع برای شما همراهان گرامی مثالی میزنم تا بیشتر با این صنعت آشنا شوید.

مثال صنعت کابینت سازی :

یکی از صنایعی که در کشورمان اشتغال زیادی را به خود تخصیص داده است صنعت ام دی اف و سایر فرآورده های آن می باشد. حال کاری با خود روند خط تولید این صنعت را نداریم بلکه می خواهیم به سراغ شرکت های زیر دسته برویم که با این محصولات سروکار دارند. فکر میکنم که حدس زده باشید صنایع کابینت سازی بیشترین مصرف را در این زمینه دارد. حال اگر بخواهیم کمی ریز تر بشویم منظور من این است که وارد دنیای تولید کابینت آشپزخانه , کابینت روشویی و … بشویم برای برش ورق های ام دی اف نیاز به ماشین آلات صنعتی مانند سی ان سی داریم.

پمپ وکیوم آبی سی ان سی پیشتاز پمپ

سی ان سی ها مسولیت برش و حکاکی و سه بعدی تراشی ورق های ام دی اف را دارند که حین انجام کار نیاز به وسلیه ای جهت گیر دادن ام دی اف بر روی سی ان سی داریم که همه از پمپ وکیوم استفاده می کنند. در واقع به جز پمپپ خلاء دستگاهی دیگر برای انجام این کار سنگین نداریم. حال از این موضوع بگذریم. به سراغ ظرفیت پمپ وکیوم مورد استفاده میرویم یعنی جهت این کار به یک یا حتی دو عدد پمپ وکیوم آبی ۳۰۰ متر مکعب نیاز داریم. حال من از شما یک سوال دارم؟ آیا برای صنایعی مثل وکیوم کردن که هیچ فشاری در آن دخیل نیست از چه وکیومی استفاده کنیم؟

جواب ساده است. پمپ های ۴۰ یا ۶۰ متر مکعبی نیز می توان بکار برد.

در ضمن می توانید در سایت پیشتاز  بیشتر در این مورد آشنا شوید.

توضیح سیستم خلاء مرکزی که صنایع بسته بندی مواد غذایی

بسته بندی جوی اصلاح شده (MAP) به طور گسترده ای در صنعت کالباس استفاده می شود. خلاء مورد استفاده برای خالی کردن هوا در بسته بندی توسط سیستم خلاء مرکزی تولید می شود. برای این کار میتوانید از پمپ وکیوم آبی استفاده کنید. این خلاء را برای همه خطوط بسته بندی قبل از افزودن گازهای محافظ به بسته بندی فراهم می کند. با استفاده از این سیستم منبع تغذیه مرکزی می توان بهترین مزیت و بهره وری اقتصادی را بدست آورد.

پمپ وکیوم رینگ آبی

پمپ وکیوم رینگ آبی

سیستم خلاء مرکزی از چهار پمپ خلاء پره ای چرخشی تشکیل شده است. آنها به مخازن خلاء وصل شده و می توانند یک خلاء ثابت ۱۵۰ میلی لیتر را حفظ کنند. از میان چهار پمپ خلاء ، حداکثر سه مورد نیاز به کار دارند و آخرین مورد نیز آماده به کار است. حتی در بار کامل ، سیستم فقط از سه پمپ خلاء استفاده می کند. سیستم خلاء به صورت تقاضا کار می کند.پمپ خلا آبی

پمپ خلا آبی

یعنی پمپ خلاء  با توجه به نیاز واقعی کار پمپ خلاء در حال اجرا است. در پردازش روزانه ، عملکرد بار کامل نادر است ، فقط درصورتی که هر چهار خط تولید بسته بندی به بزرگترین ابزارهای بسته بندی مجهز شده و چرخه تولید یکسان باشد. به طور کلی فقط دو پمپ خلاء کار می کنند و حداکثر پمپ خلاء چرخش پره با سرعت پمپاژ تا ۴۰۰ متر مکعب در ساعت اغلب می تواند بار اصلی را تأمین کند. در مقایسه با منبع خلاء غیر متمرکز ، ۸۳۰۰۰ کیلو وات ساعت برق صرفه جویی می شود ،

 

برای انتخاب پمپ خلاء مناسب چه کنیم؟

تبریک میگوییم ! اگر مطلب را خوب درک کرده باشید تقریبا ۵۰ درصد راه را یاد گرفته اید. نوع صنعت خود را تجزیه و تحلیل کنید. مقدار فشار موجود برای ایجاد خلاء در نظر بگیرید و سپس برای گرفتن بهترین تصمیم با مشاورین پیشتاز پمپ در تماس باشید تا بهترین گزینه های ممکن را به شما معرفی نمایند.

اگر نیاز به خرید یا تعمیر پمپ خود دارید پیشتاز پمپ بهترین خدمات ممکن را به شما ارئه میدهد.

این مقاله را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

نظرات کاربران

احمدی

پمپ وکیوم آبی برای cnc چوب بهتر است یا پمپ خلاء خشک؟

پیشتاز پمپ

با عرض سلام
پمپ وکیوم رینگ آبی خلاء بیشتری تولید می کند و همچنین هزینه نگهداری پمپ وکیوم آبی نسبت به پمپ خشک کمتر می باشد.
قیمت پمپ وکیوم آبی هم از پمپ های هم رده خود پایین تر است تنها حسن وکیوم خشک در استفاده نکردن از آب هست و محیط اطراف را کمتر آلوده می کند.

کیا سالاری

برای cnc چوب وکیوم آبی بهتر است چون فشار وکیوم بیشتری داره و نگه داری ارزانتری داره و نیاز به استفاده از روغن رو نداره و دیرتر از پمپ روغنی خراب میشه

رضا

سلام
چرا پمپ رینگ آبی در حال تست با گیج دیجیتال به ۱۱ میلی بار می رسد اما در توضیحات متن فرموده اید ۸۰ میلی بار و دو استیج ۳۰ میلی بار ؟
با تشکر

علیرضا

سلام خدمت مهندسین پیشتاز پمپ
ما یک پمپ وکیوم آبی ۶۰ متر مکعب از شما خریدیم و الان بدستمون رسیده
خدا خیرتون بده
کیفیت عالی به همراه قیمت مناسب

رامین

سلام
خیلی عالی هستید.
ما ۶ تا پمپ وکیوم از شما خریدم که واقعا از کیفیت و قیمتتون راضی هستیم.
تشکر

صابر

خسته نباشید.
ببخشید من چند تا سوال داشتم.
میشه نحوه چگونگی نصب این پمپ هارو بگید
مثلا چه طوری میز وکیوم برای سی ان سی درست کنیم

رامین

بله آقا صابر درست میگن
هم در مورد میز وکیوم و هم در مورد انواع پمپ وکیوم بیشتر توضیح بدین.
مثلا برای دستگاه های روکش پی وی سی که روکش رو بر روی ام دی اف و …. میچسبونن هم یه توضیح بدین.
مثلا بهتره که از چه پمپ وکیومی استفاده کنیم

پیشتاز پمپ

سلام دوست عزیز
در مورد اصولی ترین ساخت میز وکیوم اگه براتون توضیح بدم میتونم به روش سطح مقطع ها براتون بگم
شما هر چند پارتیشین بندی که میخوای رو در نظر بگیر
تنها کاری که باید بکنی اینه که سطح مقطع گسترده ای در نظر بگیری
یعنی اینکه به جای این که یک دایره به شعاع ۶ یا ۸ سانت در نظر بگیری اونو باید بیشتر کنی
هر چه قدر سطح مقطع گسترده تری داشته باشی خلاء بیشتری میتونی بدست بیاری

رامین

ممنون مهندس
روش جالبی رو در مورد خلاء گیری میز سی ان سی توسط پمپ وکیوم گفتید

پاسخی بگذارید