تماس سریع ثبت سفارش
telegram icon

اجزای تشکیل دهنده پکیج تصفیه فاضلاب بیمارستان

اجزای تشکیل دهنده پکیج تصفیه فاضلاب بیمارستان

اجزای تشکیل دهنده پکیج تصفیه فاضلاب بیمارستان

اجزای تشکیل دهنده پکیج تصفیه فاضلاب بیمارستان

۱-۱بدنه پکیج تصفیه فاضلاب :

اجزای تشکیل دهنده پکیج تصفیه فاضلاب بیمارستان ،  جنس بدنه این پکیج از پلی اتیلن یا فلزی می باشد که پکیج پلی اتیلن در زیرزمین و پکیج فلزی بعداز رنگ آمیزی و پوشش ضد زنگ و ضد خوردگی در روی زمین قرار داده می شود . همه فاضلاب ها از طریق شبکه فاضلاب به سمت یک حوضچه متعادل کننده هدایت می شوند .

۲-۱آشغالگیر :

در این مرحله آشغال های بزرگ را بواسطه آشغالگیر دستی یا مکانیکی جدا سازی می شود .

آشغالگیر پیشتاز پمپ

۳-۱مخزن متعادل ساز :

این مخزن دقیقا بعد از آشغالگیر قرار دارد زیرا باعث ایجاد تعادل از نظر دبی می شود در این مرحله باید مواظب بود که دبی اضافی به سیستم وارد نشود چون باعث از بین رفتن میکرو ارگانیسم ها می شود .

۴-۱بخش بی هوازی :

در بخش بی هوازی فاضلاب بیمارستانی پس از آشغالگیری وارد حوضچه های بی هوازی می شود. کار این واحدتجزیه بیولوژیکی ترکیبات آلی می باشد.

۵-۱سیستم تامین هوا یا دمنده هوا(blower) :

مهمترین بخش این پکیج این قسمت می باشد دراین قسمت هوا بوسیله بلوئر یا دمنده هوا تولید می شود به همین خاطر باید بلوئر مناسب با شرایط را انتخاب کرد و در انتخاب نوع بلوئر باید دقت کرد که این کار توسط مهندسین پیشتاز پمپ صورت می گیرد. . بلوئر باعث می شود مواد آلی موجود در فاضلاب تجزیه شده و تبدیل به توده ها و مواد بیولوژیکی شود.

۵-۱-۱بلوئر سانتریفیوژ :

که به آن گریز از مرکز نیز می گویند دارای دیفیوزرهای با قابلیت تنظیم هوای ورودی می باشد.این نوع بلوئر هزینه نگهداری پایین،فشار پایین،قیمت مناسب و تولید هوای فاقد روغن می باشد.

۵-۱-۲بلوئر جابجایی مثبت :

که به آن روتس هم می گویند و از آن برای انتقال هوا استفاده می شود.این نوع از بلوئر جریان هوای کم،فشار بالا،استهلاک کم،ظرفیت بالا،دبی و حجم بالا استفاده می شود.

۵-۱-۳ اجزای تشکیل دهنده پکیج تصفیه فاضلاب بیمارستان بلوئر توربو :

راندمان بالایی دارد ولی در برابر فشار و آلودگی حساس است و در حجم بالا مورد استفاده قرار می گیرد.

۵-۱-۴بلوئر سایدچنل :

در فشار پایین استفاده می شود و برای مکان کم فشار یعنی ظرفیت پایین و حجم پایین و حوضچه های کم عمق مورد استفاده قرار می گیرد.

۶-۱مخزن ته نشینی :

در این بخش لخته های بیولوژیکی در تانک یا مخزن هوادهی در مخزن ته نشین شده و بقیه فاضلاب از از خروجی بالا خارج شده و مواد ته نشین شده در کف مخزن می ماند.

۷-۱لوله کشی هوا و دیفیوزرها :

در این قسمت تمامی لوله کشی برای انتقال هوای تولید شده بوسیله بلوئر توسط تیم پیشتاز پمپ صورت می گیرد. لوله های استفاده شده در لوله کشی هوا از جنس استیل می باشد. در این قسمت هوای تولید شده در بلوئرها به دیفیوزرها منتقل شده و دیفیوزرها آن را به فاضلاب انتقال می دهند.

۸-۱مخزن کلرزنی یا کلریناتور اجزای تشکیل دهنده پکیج تصفیه فاضلاب بیمارستان :

برای از بین بردن کامل میکروب ها از کلر استفاده می شود . در این قسمت کلر به صورت هیپو کلرید سدیم یا کلسیم و یا گاز کلر به فاضلاب در طول مسیر حرکت تزریق می شود .گاز کلر در ظرفیت های بزرگ مورد استفاده قرار میگیرد ونیاز به محافظت بیشتری دارد. کلر آزاد در خروجی تصفیه خانه باید حداکثر۲میلی گرم بر لیتر باشد .

تعمیر بلوئر هوادهی بیمارستان

جهت استعلام قیمت فروش بلوئر هوا میتوانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.۰۹۱۲۰۲۸۸۶۳۱

این مقاله را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

نظرات کاربران

پاسخی بگذارید